UNIQKEY – Sikkerhed til Cloud service

Ifølge PwC, blev 7 ud af 10 virksomheder ramt af cyberangreb sidste år.* Det stigende antal af cloud services og SaaS-løsninger gør virksomheder mere sårbare, og som det mest digitaliserede land i EU, indtager Danmark dermed pladsen som et af de mest sårbare i verden over for cyberangreb ifølge Deloitte.
Det sætter store krav til danske virksomheders cybersikkerhed, og spørger man førende eksperter, som Deloitte og World Economic Forum, bør investeringer i cloud sikkerhedsløsninger, med fokus på individuel beskyttelse af virksomheden, have højeste prioritet.**

Problemet med Cloud
Problemet med cloud services er, at det tilføjer en hel del usikkerhed til virksomhedens eksisterende infrastruktur, fordi cloud ikke er beskyttet i samme grad som on-premise. Derudover er det en stor risiko, at virksomheden ikke kender til deres digitale tilstedeværelse. Alle kan i dag anvende cloud services eller SaaS-løsninger i deres privat- og arbejdsliv, og det gør det vanskeligt for den it-ansvarlige at bevare overblikket.
Flere virksomheder oplever udfordringer med at bevare overblikket og kontrollen over deres digitale tjenester, der ligger uden for AD. Statistikken overfor understreger netop vigtigheden af cloud sikkerhed, ved at virksomheder har fuld kontrol over anvendte cloud services og SaaS-løsninger.

Sådan kan cloud gøres sikker
Hvis virksomheder skal beskytte sig selv mod databrud og cyberangreb, kræver det, at tjenester og services i cloud gøres sikre. World Economic Forum påpeger ligeledes at skiftet til adgangskodeløse løsninger vil reducere risikoen for databrud og cyberangreb betydeligt. Det gøres med cybersikkerhedsløsninger, der bl.a. omfatter identitets- og adgangsstyring (IAM) og to-faktorgodkendelse (2FA).
Den valgte cloud sikkerhedsløsning bør ikke være besværlig at implementere og skal samtidig være intuitiv og brugervenlig for medarbejderne.

Sikkerhed

Alt data bliver lokalt krypteret og opbevaret offline på den enkelte brugers telefon for at opnå maksimal sikkerhed.

Simplicitet

Brugeren godkender fra sin telefon, præcis som man kender det fra NemID. Uniqkey udfylder automatisk brugernavn, adgangskode og midlertidig time-based one-time password (TOTP).

Produktivitet

Automatisk login på cloud services reducerer spildtid og frigiver mere tid til fokuseret arbejde hos medarbejderne.

Hjem

Ring op

Send email

Kontakt os